רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 5 ביולי 2015

תגובת הרב סבתו על הפרשיה של הרב מהצפון

תגובת הרב שבתי סבתו על פרשיית הרב מהצפון... 
ארוך אבל שווה כל מילה
****שיחת ראש הישיבה על הפרשייה הכאובה של הרב המקובל מהצפון:***
לפני שנתחיל את השיעור אני רוצה לגעת בפרשייה האחרונה שמסעירה את כולנו. אני כל פעם צריך לענות תשובות על מקרים כאלו ואחרים. למה אני צריך לקבל עונשים על דברים שאחרים עושים.
קודם כל אני לא רוצה להתייחס לאדם עצמו, כי לבנתיים הכל שמועות, אי אפשר לדון אנשים ככה. אני גם לא אדבר על השאלות האמוניות שמתעוררות אצל הציבור, שאלות כמו מדוע ה' מביא עלינו מהלכים כאלו? איך התורה מתגלית באדם כזה? וכו'.
אני אגע בעתיד, לא בעבר.
אז מה כן ראוי לעשות?
אני אציין ארבעה דברים שאם נקפיד עליהם לא נגיע לדברים כאלה:
1. דבר ראשון זה תופעת האדמורות:
התופעה הזו עושה המון נזקים. זו הסיבה שאני לא פועל כך. אני לא אדמו"ר ואתם לא חסידים. רב צריך לדבר רק על מה שהוא יודע ועל מה שהוא מבין בו. לכל אדם יש דעת, תבונה ושכל טוב. התפקיד שלנו זה לתת כלים שתהיו עצמאיים ותחליטו בעצמכם. אדם נמדד בבחירה החופשית שלו, בלקיחת גורלו ביד עצמו.
2. דבר שני זה תופעת רוח הקודש.
אין היום רוח הקודש. אין אחד בארץ עם רוח הקודש. אם תאמר שכן- אז איך בזמן החטופים אף אחד לא ידע שהם מתים, להפך- כל מי שמתהדר שיש לו רוח הקודש, אמר שהם חיים ונמצאים במקום כזה או אחר.
היום הקבלה פורחת כל אחד שיודע דבר או שניים, נחשב מקובל. מה זה מקובל בימינו? אדם שיכול לומר לך כמה ילדים יש לך ומהם השמות וכו'.. זה מקובל? יש לך גם גויים שעושים דברים כאלו. הוא אדם מוכשר, אינו מקובל. זה שהוא יודע לומר לך כמה דברים נסתרים שאנשים רגילים לא יודעים לומר, הופך אותו למקושר עם הקב"ה?
אנשים במצוקה, וכשהם במצוקה הם נתלים בדברים כאלו. כשאדם במצוקה הוא עושה טעויות, והטעות הכי גדולה זה לתלות את החלטותיך ביד אחרים.
אני אף פעם לא מורה לאדם מה לעשות, אני מציג לו את שני הצדדים-יתרונות וחסרונות, ונותן לשואל לבחור את החלטתו. אני לא רוצה לקחת את חוש הבחירה שלכם.
וזה ממשיך בסגולות המטופשות שמציפות כל חלקה, כל העין הרע וכו'. כל ההבל וריק שממלאים את העיתונות ואת הדפים של יום שישי. זה אחד הגורמים המכשילים.

להמשך כנסו כאן:



גם אצל הרבי מילובביץ', כל הסיפור של משיח, זה לא הסיפור שלו, זה הסיפור של החסידים שלו. הוא עמד מולם ואמר להם שיפסיקו עם כל הדבר הזה. ומזה התלמידים שלו הבינו שהעבודה עוברת אליהם ועליהם להביא את המשיח- שזה בעצם הרבי.
קבלה היא לא משחק, אל תמהרו ללמוד קבלה, יש בזה הרבה סכנות. וצריך לומר את זה שוב ושוב, אנשים לא מכניסים את זה ללב. זה כמו בבני ברק שאנשים משקיעים את הכסף שלהם אצל מישהו ואחר כך הוא בורח עם כל הכסף. זה קורה כל כמה חודשים, והם לא לומדים לקח.
רב קיים בשביל ללמד תורה בדרך ה'. הוא לא בשביל לומר לך עם מי תתחתן וכו'. אתה רוצה להתייעץ איתו- שזה יהיה אך ורק בגדר ייעוץ, את ההחלטות תעשה אתה על פי שיקוליך.
אני יודע שתקשו קושיות, אבל התשובות זה מה שקורה עכשיו, מה שיקרה בעוד כמה זמן. סיפורים כאלו לא ייכלו.
שמתייעצים איתי איזה שם לקרוא לילד, דבר ראשון אני שואל איזה שם אתה רוצה. אם יגיד נמרוד- אני אומר לו שנמרוד לא יהיה כל כך מוצלח. אבל להתחיל לעשות חשבונות, שמות וכו'. אני לא מתיימר לדעת ואף אחד שלא ייתיימר לדעת. תתפכחו.
3. הדור הזה נכנס לכיוון של אהבת ה', וזה טוב. אבל שכחו שיש גם יראת ה'. וזו בעיה. אני מדבר על זה קרוב ל30 שנה. יראת ה', שזה מתבטא בהרבה דברים, גם בין היתר בלבוש של אדם, בעמידה מול ה'. ואם רואים שהרב עושה משהו שלא נראה, צריך לשאול אותו למה. יש פה יראת ה', צריך לשאול. תורה היא, וללמוד אנו צריכים.
אף אחד אין לו רשות לעבור על מצוות ה'. גם לא מקובלים!!.
ברגע שאדם רואה שיש משהו לא בסדר הוא צריך לשאול, חייב לשאול. לא להתחיל לעשות חשבון. לעשות את זה מתוך כבוד והערכה. לא מתוך טיפשות. אני אומר את זה כבר שנים.
אם יש זמן תפילה, אי אפשר לקום ב10 ולהגיד ה' אוהב אותי. זו אהבה בלי יראה. כך אמרו נדב ואביהוא ונשרפו באש. יראה ואהבה ביחד ימנעו הרבה נפילות, לא רק של תלמידים, אלא גם של רבנים.
4. יש אמירה שהיא לא נכונה במציאות של ימינו, והיא הייתה נכונה במציאות של פעם "ושמרת לעשות ככל אשר יורוך: על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל". זה נאמר על הסנהדרין. גם הם יכולים לחטוא, פר העלם דבר של שגגת עיני העדה. היום בוודאי שאין סנהדרין אין דבר כזה 'על שמאל שהוא ימין'. ואם מישהו יגיד לכם- תאמרו לו שיסביר לכם ואם זה נכון, אז בסדר.
אני פעם שמעתי את אחד הרבנים מירושלים שביקר בישיבה תיכונית ונתן להם שיחת מוסר- חשוב שתהיו כל היום עסוקים בתורה ותאמרו סברות. לא משנה איזה סברות, לא משנה אם הם שקריות או אמיתיות. אני כמעט התעלפתי ששמעתי את זה.
שימו לב שכמעט 90 אחוז ממה שאני אומר זה מופנה כלפי הציבור. כי זה מתחיל מהאנשים. אם אנשים ישמעו לדברים האלו אז רבנים לא יפלו.
מה שאמר משה רבנו "הצור תמים פועלו כי כל דרכיו משפט אל אמונה ואין עוול צדיק וישר הוא". אנו לא יודעים את כל התמונה. כמו שאני תמיד אומר לכם על ספר קהלת.
כל דבר כזה שמתגלה הוא מרפא את האדמה כדי שלא יהיה שפך דם של נקיים. דברים כאלו שמתרחשים בסתר זה חילול ה' לכן יש הרוגים ופצועים. כשזה מתגלה, זה נפסק. חילול ה' יותר גדול כשזה נעשה בסתר. כשזה בסתר יש כעס על הארץ, ואנו לא יודעים למה יש פצועים והרוגים ואז יש כעס על הקב"ה. כשזה נפסק יורד הדין מעל עמ"י.
אני מקווה שאנחנו, תלמידים חברים, ציבור, נשמע את הדברים הללו ונמנע נפילות.
עד כאן לנושא הזה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.