רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 12 ביולי 2015

החרדים באנגליה למשרד החינוך: לא בא לנו שיהיו אצלנו לימודי חול

מאת יעקב יוסופוביץ
בהמשך לסערה סביב לימודי החול באנגליה, משרד החינוך דורש מהמוסדות החרדיים שיכניסו לימודי חול לתוכניות הלימוד, לאחר שעלתה בבדיקה שרמת הידע של תלמידיהם עומדת הרבה מתחת לממוצע במדינה.
כעת הגיע השלב שבו המוסודות צריכים להשיב למדינה מה הם מתכננים לעשות עם הדרישה הזו, במענה השיב תלמוד תורה בית אהרן שבסטנפורד היל, שאין הם חפצים ללמד אנגלית לפני כיתה ד', לא התלמידים רוצים את זה, לא ההורים ולא הקהילה ולכן זה לא יקרה מבחינתם.
לעת עתה בכיתות הגדולות יותר, מד' עד ח' לומדים לימודי חול רק 4 שעות שבועיות, ובהן לומדים מעט אנגלית, חשבון, גיאוגרפיה, מדע, אזרחות והיסטוריה. רשימת הדרישות של משרד החינוך כולל בנוסף לשעות נוספות, גם לימודי תיאולוגיה, אומנות, מוזיקה, ספורט, סוצואלוגיה ובריאות. וזאת לצד הדרישה שגם הכיתות הנמוכות מכיתה א' כבר יתחילו בלימודי חול.
חשוב לציין שבמשרד החינוך ידעו שהדרישות שלהם לא יעברו בשקט, הם חשבו שיכנסו לוויכוח של דת, או הסבר למה זה לא מתאים להם, או מה הם כן מוכנים לעשות עם הבעיה שתלמידיהם עומדים בפיגור של 3 שנים מתחת לממוצע במדינה, לתשובה "פשוט לא בא לנו" לא ציפו במשרד החינוך.
עסקן המעורה בקורה שם הסביר בשיחה לבעולמם של חרדים שיש כאן אסטרטגיה מצד המוסדות שלא לתת דריסת רגל למשרד החינוך, שלא להיכנס איתם בכלל לוויכוח מאחר ואין להם קייס אמיתי נגד המדינה אלא התוכנית היא להסביר להם שאין החרדים מתחשבים בדעות שלהם כלל בתקווה שזה יעזור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.