רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 3 ביולי 2015

דרעי ברח משדה הקרב החברתי השקופים הופקרו

יועץ הטייקונים אריה דרעי יורה על ציבור השקופים "גז עצבים", אפילו גז צחוק לא יעזור לשפר את האווירה מעוררת הבחילה במקרה הזה. בינתיים התרועה של דרעי כ-"מגן השקופים", לא קונה את הציבור שאינו סולח לו על כך שהפקיר אותם בשדה הקרב החברתי לחסדי תומכי הטייקונים. 

זה שקוף שהאיש שהבטיח להיות הפה של החלשים, מסנוור את הציבור בספין ריק מתוכן ומקצץ בסמכויותיו כדי להתנער מהאחריות שהיא חלק בלתי נפרד מהסמכות שבידיו כשר הכלכלה. תפקידו של שר להכריע גם במקרה מורכב ולא לברוח ברגע האמת, כי לכך הוא נבחר ומקבל שכר.

העובדות: דרעי יכול היה לנצל את סמכותו כשר הכלכלה ולטרפד את "מתווה הגז הרע", כפי שגם הוא מכנה אותו בגלגול עיניים מצטדק לשמיים. במקום לטרפד, סירב דרעי לחתום ולקח לעצמו את "הזכות" להעביר את ההחלטה לממשלה ולכנסת, בטיעון מגוחך שהנושא כבד ומורכב מידי. התרגיל של דרעי שקוף, להתנער מהאחריות ולהפיל על הממשלה בה יש רוב לטייקונים להכשיר את המתווה.

אחרי שהוציא דרעי את ההחלטה על המתווה מסמכותו והעבירה לממשלה והכנסת, הוא לא יכול לתקנו ולעזור לשקופים ואין בהודעה לתקשורת שהוא בא כעת "להציל מה שאפשר להציל" ו-"כולם צריכים לשאת בנטל". רק להמחשה, אם ההחלטה להוסיף בקצבאות ילדים או העלאת שכר המינימום הייתה מונחת לפתחו של דרעי, האם גם אז היה מוותר על זכותו להכריע ומעביר את ההחלטה שיקחו את הקרדיט? וודאי שלא!.

כל שר חברתי אחר (לדוגמא : אלי ישי) היה מנצל את ההזדמנות הנדירה שנפלה לידיו כפרי בשל להגן על השקופים, ומסרב לחתום על המתווה, עד לגיבוש מתווה לטובת השקופים. מיותר לציין שבמקרה הזה הממשלה הייתה חייבת להביא מתווה טוב יותר והשר היה נישא על כתפיים שקופות ומלאות הערכה.

על מי דרעי משקר? על מי הוא עובד בעיניים?
דרעי לא מסוגל להחליט מהסיבה הפשוטה הוא בפלונטר. מצד אחד, בגלל קשריו עם הטייקונים ואילי ההון הוא לא יכול להתנגד למתווה בגלוי. ומצד שני, אינו יכול לתמוך בו, כי אז יסתבך בצורה גלויה עם השקופים.

לסיום, תזכרו. זהו התרגיל האנטי חברתי המסריח ביותר מבית מדרשו של יועץ הטייקונים – אריה דרעי. עלי הוא לא להצליח לעבוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.