רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 7 ביולי 2015

תחרות קשה לסמינר הישן בירושלים

מאת ירושלמי

משנה לשנה הסמינר הישן הולך ומקבל מכות רציניות. הסמינר הזה שקיים הרבה מאוד שנים ועדיין "נחשב" לאחד הסמנירים המובילים, הופך משנה לשנה לפחות רלוונטי. עדיין כמו "עדר" רצים לשם משפחות רבות בגלל "כי כך כולם" "כי אחיות שלי למדו שם" ועוד. הרבה מאוד היו שמחים לעזוב את המקום אבל לא יכולים.

אין זה סוד כי המקום הוא בית יוצר לגזענות ולשחיתות. איני רוצה להזכיר את הקבוצות המרכזיות המובילות את התופעה. אבל המציאות היא מציאות. כיתות נפרדות לחסידות וכיתות נפרדות לליטאיות וגם בתוכם עצמם יש הפרדה שלפמים סמויה. הספרדיות אפילו ממשפחות טובות ביותר יתקבלו רק עד אחוזים מסוימים.

הבנות בינם לבין עצמם חיות כל הזמן בתחרות ובמריבות של עליונות ושמירה על ה"גזע" רח"ל.

קשה להצביע על אשם מסוים או על מחנכות ספיציפות או אפילו להאשים את הסימנר בתופעה. זהו נוהל של שנים, הרגל של שנה אחר שנה וכיתה שמובילה עוד כיתה. לא בטוח שההנהלה יכולה לעצור את זה.

בכלל, חלק גדול מהבוגרות לוקחות את השנים שלמדו במקום הזה כחוויה לא נעימה בכלל. המשפט המוביל בסמינר הזה הוא: "אנחנו עוד מספר". רק יסתכלו על דברים חיצונים ולא על חינוך אמיתי.

כרגע הם בבעיה רצינית, משום שהליטאים פתחו סמירים מובילים לא מעטים. החסידים פותחים בכל שנה עוד ועוד סמינרים איכותיים. ומה נשאר להם?
התמודדות לא פשוטה!!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.