רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 13 ביולי 2015

באיאן: נאסר על הבחורים להחזיק נגני mp3

המאבק בפגעי הטכנולוגיה: בישיבות באיאן ברחבי הארץ נתלו מודעות בשם האדמו"ר שליט"א, לפיה נאסר על הבחורים להחזיק נגנים, גם אם הם חסומים להאזנה לתחנות הרדיו. ומתי מותר להאזין למוזיקה מהנגנים?
בחסידות באיאן קיים מזה זמן רב ארגון בשם "לטהרנו", שנוסד על ידי כ"ק האדמו"ר שליט"א, ומיועדת לנהל את המאבק בפגעי הטכנולוגיה בחסידות. בין היתר ממלאים החסידים אחת לתקופה שאלון, ומקבלים אשור מראשי הוועד.
מידי שנה בתאריך כ"ג תמוז, היום בו שוחרר האדמו"ר הזקן מסאדיגורה ממאסר, נערך בחסידות כנסי חיזוק לבחורים, בהם הם מקבלים על עצמם תקנות לשמירה נגד פגעי הטכנולוגיה. אם בשנים קודמות נוצל יום זה למאבק בעיתונים, השנה הקדישו את היום למלחמה בנגנים.
בחסידות מסופר כי לאחר שיצא האדמו"ר הזקן ממאסר, הוא סבל מכאיבים באוזניים. בהמשך התברר כי הוא החזיק את אצבעותיו על אוזניו לכל אורך תקופת מאסרו, על מנת שלא לשמוע את צלצול הפעמונים של הכנסיה הסמוכה.
מאז, מנצלים בחסידות באיאן יום זה על מנת להתחזק בעניינים אלו של שמירה על האוזניים לבל ישמעו דבר אסור. השנה, דיבר כ"ק האדמו"ר שליט"א נגד החזקת נגני mp3, למרות שכבר למעלה משנתיים שנאסר על הבחורים להחזיק נגנים עם אפשרות להאזנה לתחנות הרדיו השונות.
במודעות שנתלו בבתי הכנסת של החסידות, ובהיכלי הישיבות בירושלים ובביתר עילית נכתב בשם האדמו"ר כי אין להחזיק כלל נגנים, בעיקר בשל ביטול הזמן הנגרם כתוצאה מכך. במודעה נכתב כי מותר לשמוע דרך הנגנים של ההורים, אך רק ברמקולים בבית ולא עם אוזניות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.