רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 2 בספטמבר 2015

מרן הגאון האלוקי האדמו"ר מחב"ד לפני 60 שנה: "מוכרחים להפסיק את האפליה נגד הספרדים"

לכבוד
 
הגאון הגדול עוז ומגדול הרב חיים שאולזון שליט"א
גדול הלוחמים למען הצדק בציבור החרדי
 
שלום וברכה!
 
לאור האכזריות והרשעות של הציבור החרדי האשכנזי נגד בנות עדות המזרח, שזה אגב מעלה סימני שאלה האם אותם אכזרים הם בכלל מזרע ישראל, הנני להביא לך מספר מכתבים  שכתב כ"ק מרן הגה"ק האלוקי האדמו"ר מחב"ד כבר לפני 58 שנים בו הזהיר להפסיק מיידית כל אפליה נגד אחינו הספרדים וכך נהג האדמו"ר הקדוש בעצמו שבמוסדות חב"ד רוב התלמידים הם בני עדות המזרח. וגם בנושע לשידוכים פסק מרן האדמו"ר מחב"ד שאין שום מניעה ויש לעשות שידוכים בין ספרדים לאשכנזים, ויתירה מכך הורה לזקני המשפיעים בחב"ד להפסיק לדבר בשפת האידיש כדי שגם הספרדים יבינו את המדובר.
 
ומי יודע אם הגאולה לא מתעכבת בגלל מעשה שטן נוראי להפלות בנות ספרדיות דבר שלא נשמע מאז ומעולם.
 
"להפסיק את האפליה כלפי אחינו בני ישראל הספרדים"
 
במכתב  שכתב על כך מרן האדמו"ר מחב"ד "בהול" מט"ו אייר תשי"ז הוא כותב למנהלי המוסדות בארץ "זה מכבר כתבתי לכמה ממוסדות אנ"ש ולכולם יחד, אשר מגיעים לכאן שמועות אודות הפליה כלפי אחינו בני ישראל הספרדים, ושמוכרח הדבר להפסיק הפליה זו ומעיקרא ומכמה טעמים, והטעם היותר עיקרי הוא, כי הנפש והרוח מי יודע גדולתן ומעלתן וכו' בשגם שכולן מתאימות ואב אחד לכולנה, וכמבואר בארוכה בפרק ל"ב בתניא.. ולפלא שאחרי שנאמרו דברים הנ"ל חוצבי להבות אש על ידי אבינו הראשון רבנו הזקן, זקוקים להתעוררות והזכרה אודותם מעבר לים."
 
"אלפי שידוכים נעשו בין ספרדים לאשכנזים והזיווגים עלו יפה"
 
מכתב נוסף שכתב מרן האדמו"ר מחב"ד על שידוכים בין ספרדים לאשכנזים מי"ז סיון תשט"ז "במענה על מכתבו בו כותב שמציעים לו נכבדות וכבר התראו וישר הדבר בעיני שניהם, אבל ההורים של המדוברת אין שבעים רצון, ומבארים שהסיבה הקושי לזווג אשכנזי וספרדי. ואם זוהי המניעה היחידה, בודאי יש להסירה כיון שבפרט בשנים האחרונות מאות ואלפים שידוכים נעשו בין האשכנזים והספרדים והזיווגים עלו יפה, ועליו למצוא ידידים אשר יתדברו עם הורי המדוברת יבררו את כל האמור וישפיעו עליהם בכיוון הרצוי והטוב באמת, והשי"ת ינחהו באופן טוב לפניו בגשמיות וברוחניות גם יחד."
 
"להפסיק לדבר באידיש כדי שהספרדים יבינו"
 
ואם לא די בכך כבר לפני 60 שנה הורה מרן האדמו"ר מחב"ד לזקני ומשפיעי חב"ד להפסיק לדבר בשפת האידיש כדי שבני עדות המזרח יוכלו להבין את הנאמר בשיעורים וההתוועדויות. למרות שמדובר היה במשפיעים זקנים ומופלגים מרוסיה שהורגלו לדבר רק באידיש וקשה להם היה מאד לדבר בעברית, הם נאלצו בהוראתו הק' של הרבי לדבר בעברית. המכתב להנהלת כפר חב"ד מתאריך כ"ח אלול, תשט"ז כותב הרבי "קבלתי תלונות מכמה מהספרדים הדרים בכפר... שרוצים ליהנות מזיו התועדות ואין עולה בידם כיון שאינם מבינים אידיש. ומהנכון שבאסיפה הכי קרובה ידונו איך לתקן הענינים, והרי זה " דבר בעתו כיון שחדש השביעי הוא המושבע בכל. ... גם בשכל אנושי ואפילו בשכל דנפש הבהמית מובן, אשר כשכל אחד מביט על חבירו שהוא מתחרה (קאקורירט) בו, משתלשל מזה לא רק העדר סיוע של אחד לחברו אלא הפכו, ובפרט ע"פ המבואר בדרז"ל ובתורת החסידות ביחוד, אשר השלום דוקא כלי מחזיק ברכתו של הקב"ה, וברכנו אבינו כולנו כאחד..."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.