רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 3 בספטמבר 2015

תחליטו אם אתם משפחת בני תורה או משפחת פשע

מאת ע. גפני

יש בחברה החרדית גזענות שאף אחד לא יגיד לכם אחרת. יש גם גזענות בחברה הישראלית ובכלל בכל העולם. כמה שזה לא פוליטיקלי קורקט להתייחס לגזע, עדיין ברוב העולם זה כך. מכל מיני סיבות.

בעניין של קבלת ילדים הספרדים למוסדות אשכנזים יש צדדים לכאן ולכאן, לא כל מי שסובל באמת צריך לסבול, יש מכסות כמו ה30% המקודש של הרב שך, ואין ספק שמנהלי מוסדות אשכנזיים מעדיפים כמה שפחות ספרדים אצלם. האשמים העיקרים לזה הם ההנהגה הספרדית בעצמם ששולחים את ילדיהם למוסדות אשכנזים ולא לשלהם, ובכך הם מנציחים את הדעה שהמוסדות האשכנזים יותר טובים.

- רבובדיה פשט פעם את מצנפתו וגלימתו, הולבש פראק והמבורג בשביל שלא יהיה בולט כשהוא הלך באישון ליל לבית של ראש ישיבה אשכנזי אחד להתחנן על נפש נכדו שיתקבל לישיבה.

- ח"כ אחד מבכירי ש"ס שידל אצל ח"כ מדגל שיפעל למען בנו ובאותו משפט ביקש גם שידאג שבנו יהיה הספרדי האחרון שיתקבל כי יש כבר יותר מידי והוא לא רוצה שהישיבה יהפוך לספרדית.

ברור שאם לספרדים היו מוסדות משלהם כמו שלכל חסידות יש, ושם אף אחד לא מתלונן שילד ליטאי לא מתקבל לחיידר וויז'ניץ, המצב היה הרבה יותר טוב לכולם. כי ברור להם שהחסידות צריכה בראש ובראשונה לדאוג לילדיהם לפני שהם דואגים לכל העולם.

אגב, תמיהני על ראשי ש"ס שאינם מבינים שמבחינה פוליטית הם עושים טעות איומה, אם ילדיהם יתחנכו במוסדות ליטאים הרי שבעוד כמה שנים הדור החדש יעדיף להצביע לדגל ומפלגת מרן בוודאי ייחלש, כל אדמו"ר מתחיל יודע שבשביל להגדיל את מאגר הבשר שלו עליו להתחיל במוסדות, שם מכינים את הפרנצ'ס לחתונה של הנכד הראשון של הרבי. עוד טמטום של הש"סניקים.

אבל מה שאנחנו רואים כאן בצילום מסך של 'הדובר - מוסר' עונה על כל השאלות, לא כי מסירה היא מהדברים החמורים בדת אלא כי זה מראה עם מי יש להם עסק, חבורה של עבריינים שאומר: מה? הוא לא רוצה בטוב? אין בעיה, נראה לו עם מי יש לו עסק. עם משפחות פשע כדוגמת אלפרון ואבוטבול

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.