רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 2 בספטמבר 2015

הוגש כתב אישום נגד חרדי שתקף חייל חרדי

מאת חרד"ק

הפרקליטות מתעוררת? כתב אישום הוגש השבוע נגד אהרון צבי קורלנדסקי חרדי בן 34 מירושלים, בגין תקיפת חייל חרדי.
זו הפעם הראשונה שחרדי מואשם בתקיפת חייל מהמגזר החרדי, מאז החל קמפיין החרד"קים.
לפי כתב האישום, בחודש שעבר הגיע החייל, המשרת באחד ממסלולי שח"ר בצה"ל, יחד עם אביו, לתפילה בבית כנסת 'בית ישראל' בשכונת עזרת תורה בירושלים.
החייל שהיה לבוש במדי צה"ל נתקל בקורלנדסקי – שצעק לעברו: "חרד"ק חרד"ק תסתלק מפה מהר, תוריד את הכיפה, מה אתה מתפלל פה".
בנוסף הסית קורלנדסקי את יתר המתפללים במקום נגד החייל. בשלב מסוים, אחרי שהצטרפו לקורלנדסקי חרדים קיצונים נוספים בקריאות "חרד"ק חרד"ק", הוא התקרב לעבר החייל והחל להכותו באגרופים באזור החזה וניסה לחטוף ממנו את הכומתה שעל כתפו.
אביו של החייל ניסה לסייע לו, אך התוקפים הכו גם את האב.
רק לאחר שקורלנדסקי שמע כי החייל הזמין משטרה, הוא ברח מהמקום. בהמשך הוא נחקר ונעצר.
בשבוע שעבר אמר שר הביטחון משה (בוגי) יעלון: "האלימות המילולית והפיזית המופנית כלפי מתגייסים חרדים, חיילים חרדים ומי שפועלים לגייס אותם לשרות צבאי – הן מהאגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון והן מצה"ל – היא תופעה בלתי נסבלת המחייבת טיפול נחרץ ונחוש של משטרת ישראל ושאר גורמי אכיפת החוק".
"הגם שמדובר בקבוצות שוליות וקיצוניות בחברה החרדית – שאינן מאפיינות את הכלל בהן", הדגיש יעלון, "אין להשלים עם התופעות הללו".
"הוא פנה אל המנהיגות החרדית ואמר: "אני קורא לראשי ומנהיגי החברה החרדית להוקיע תופעות פסולות שכאלו ולהקיא מקרבם את הגורמים האלימים".
בשבוע שעבר חשף העיתונאי יקי אדמקר מאתר וואלה הקלטה בה נשמעים פעילים חרדים קיצוניים כשהם מטיחים מילים קשות במגייסי החרדים: "אתה עוכר ישראל. למה אתה שורף את הנשמות של הבחורים, עזוב את הבחורים, עזוב את עם ישראל. תן לנו לחיות כיהודים ואל תעז לגייס בחורים לצה"ל!
"תתבייש לך. בושה וחרפה. אתה לא יהודי. אל תעז לגעת בנשמה של יהודי. רשע שכמוך. אתה מחטיא את הרבים… כואב הלב לשמוע שיש כאלה שמנסים להעביר על הדת בחורים צעירים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.