רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 30 בספטמבר 2015

ראש עקום - האם יש כאן בעלי מחלוקת או בעל מחלוקת? הרב נדל תלמד קודם את הפרטים!!!

זה מדהים, עושה רושם כי עוסקים פה עם מישהו ירוק שלא מודע לנעשה בעולם הליטאי, עשרים שנה של רדיפות קשות של המחבלים את מרן הגראי"ל שטיינמן ולא שמענו ממנו מילה אחת, ועתה כשסוף סוף עשו את הדבר הנכון לשעה זו, הוא קופץ כנשוך נחש ומוכיח כי אחת מן השניים או שראשו עקום, או שהוא רשע המעוניין ברשעות לשם רשעות שימשיכו לשפוך דמים להרוס את הישיבות ומוסדות החינוך ואם עוד עדיין נשאר משהו שגם מזה לא ישאר זכר, אחרת אין כל הסבר למה שהוא טוען ומבקש

ואביא קודם את דבריו של הרב נדל מבני ברק מילה במילה, כך הוא אמר:

אני מדבר בכאב לב, ממש בכאב לב. מה שקורה בזמן האחרון בציבור שלנו זה איום ונורא. נוצרו שני מחנות – ואני לא מזדהה עם אף צד, אבל נלחמים זה עם זה, ולא יכולים לחיות יחד, ופותחים מוסדות בנפרד. אני לא יודע מי אשם ומה האשמה, אבל זה מצב שאסור שיהיה. אני חושב שזה ממש לאו דאורייתא. הלאו של 'לא תתגודדו' שלא תעשו אגודות אגודות  לזה ממש הכוונה. כתוב אפילו יותר מזה, שאם יש שני בתי דינים בעיר אחת ואחת מורה כך והשנייה מורה אחרת זה אסור משום לא תתגודדו שלא יבואו לידי מחלוקת, אז לעשות אגודות אגודות  בשביל מחלוקת? זה ממש לאו דאורייתא.

אני יודע שבאירופה לפני המלחמה גם כן היה מחלוקת, ומי השלים ביניהם בסוף? היטלר ימ"ש. זה הגיע לכזה מצב, שהרי בדרך כלל בימים נוראים – ביום הכיפורים אנשים מחפשים ומשתדלים להיות קצת יותר טובים, ואם יש לאדם מחלוקת עם מישהו אפילו שהוא לא אשם או שלא באשמתו משתדלים לבקש מחילה למרות שלא עשו כלום. אבל במחלוקת הזאת, להיפך, רוצים להתחזק ומחזקים את המחלוקת, כביכול לשם שמים, ומקבלים על עצמם ביום כיפור לעשות עוד יותר מחלוקת.
המצב הזה שפותחים מוסדות לבד בגלל שלא יכולים להסתדר יחד, לא מובן. רבותי, זה אותו ציבור, אותם מנהגים, אותה תרבות, אין שום הבדל ביניהם. אז על מה המחלוקת? לא ברור לי. אם פלוני הרב, או שפלוני אחר הוא הרב? אז מה? אני באמת אוחז שזה לאו דאורייתא. ואין ספק שזה לא יגמר טוב או שהמשיח יבוא ויעשה שלום.
אתם שואלים אותי מה אני מציע? אין לי מה להציע. רק דבר אחד אומר; צריכים לבכות ולהתפלל ולצעוק שכך אסור להיות.  אסור שיהיה ככה. ואם יכנס לתודעה של הציבור שכך אסור להיות, אולי יימצא אז פתרון. שוב, אין לי פתרונות להציע, אבל שקודם כל נגיע למצב שביום הכיפורים אנשים יחשבו איך אפשר להגיע למצב שנתקן את המצב הזה שנמצאים בו, ולא להיפך איך אפשר לחזק את זה. אני לא יודע מי אשם, אולי שניהם אשמים אולי אף אחד לא אשם אבל מצב כזה אסור שימשיך.

אני חושב שזה קטרוג גדול על כלל ישראל,  אנשים חושבים שהם מקיימים בזה מצוות כי זה מחלוקת לשם שמים, זה לאו של לא תתגודדו, ושני האגודות עוברים על הלאו. אני בטוח שאם אנשים היו רוצים להסתדר זה היה מסתדר. זה ממש כאב לב.

עד כאן דברי הרב נדל

צריך להיות הרבה יותר מרשע לומר דברים כאלו, מפני שהמחלוקת הזו לא החלה אתמול או שלשום היא נמשכת עשרים וחמש שנה, ובשלש השנים האחרונות היא סוערת בצורה שאין כל דרך לשבת יחד מבלי שיוציאו זה לזה את העיניים והשיניים. זו המציאות, את המצב הזה חווינו ועברנו בשנים שישבו יחד באותן המוסדות, וכפי שהמחבלים בעצמם מעידים כי אלו עשו לאלו ככה או ככה, שזה מספיק בשביל להבין כי אי אפשר לשבת יחד

אבל קודם כל, האם אין הרב נדל יודע מי אשם כאן, האם יש כאן בעלי מחלוקת או בעל מחלוקת. שילמד בבקשה את הפרטים. כשההנהגה עברה למרן הגראי"ל שטיינמן ר' שמואל אויערבך הוזמן על ידי הרב שטיינמן לבא לשבת לצידו במועצת גדולי התורה, יש על כך עשרה עדים לפחות שהיו שלוחיו. הרב שטיינמן בכבודו ובעצמו הזמין אותו וביקש ממנו כי ישתתף, ומי שלא בא היה ר' שמואל אויערבך שהיה היחיד להחרים את 'מועצת גדולי התורה', לכן, כשמאשימים אז בבקשה להאשים בראש וראשונה את מי שהחרים את 'מועצת גדולי התורה'

מי שיצרו את המחנות הם מי שלא קיבלו את ההנהגה. בעולם הליטאי היה הרב שך מנהיג יחיד, הרב אלישיב מנהיג יחיד, וכשזו עברה להרב שטיינמן הכריזו המחבלים מלחמה ומינו לעצמם מנהיג משלהם, אז מי הם אלו שיצרו מחנות?

וכאן אשאל את הרב נדל, האם הוא עושה את עצמו תמים או שמא הוא מתעלם במזיד מן המציאות שזה עשרים שנה ויותר שיש שתי מחנות אחת של מחבלים ואחת של שונאים, המצב הזה קיים בעולם הליטאי מאז אנשי הרב שך התנפלו על מרן ראש הישיבה הגאון רבי דוד פוברסקי בשמחת תורה בפונוביז' לעיני הרב שך שהיה מלא עונג לראות איך שתלמידיו מבזים את הקולגה שלו, האם זה סוד, שלשים שנה והוא לא יודע מכך? ואם אכן הוא לא יודע אז הוא האחרון לעסוק בנושא זה, עליו קודם ללמוד מה קורה בעולם הליטאי בטרם שהוא מדבר שטויות כאלו

ובאשר לאגודות אגודות, האם זה סוד אצל הרב נדל שכל כך הרבה ישיבות ליטאיות התפלגו למרות שהם מחנכים באותה שיטה ובאותו דרך, כך בישיבת חברון, כך בגרודנא, כך בפונוביז' ועוד הרבה ישיבות אחרות, מדוע לא שמענו את הרב נדל קם וצועק כי הם עוברים על לא תתגודדו, מדוע עכשיו פתאום הוא נזכר בכך?

ומה שמדהים הוא, בקשר לבתי דינים, האם לליטאים בבני ברק אין כמה בתי דינים, האם בית דינו של הרב גרוס מחניכי הישיבות אינו בבחינת לא תתגודדו כשקיים בית דין של הרב ניסים קרליץ שאף הוא בית דין ליטאי. אם זה אסור מדוע לא שמעו את קולך כל השנים?

נכון, היטלר עצר הרבה מחלוקות בציבור החרדי, אבל לא מפני שהם עצרו, אלא מפני שכבר לא היו מי שיריבו. ובאשר ליום הכיפורים, אולי יספר לנו הרב נדל היכן הוא היה בשנה שעברה ולפני שנתיים כשהמחלוקת הזו בערה וסערה, מדוע הוא נזכר לאחר מעשה, האם הוא נולד בחלם?

ובאשר 'לשם שמים', הרב נדל היכן היית במשך עשרות שנים כאשר הרב שך קידש מלחמות אחת אחרי השניה 'לשם שמים' רדפו את רבי חיים גריינימן 'לשם שמים' רדפו את רבי דוב לנדו 'לשם שמים' רדפו את הגראי"ל שטיינמן לשם שמים, הרשימה ארוכה של מי שנרדפו כל כך הרבה שנים 'לשם שמים' היכן היית, מדוע שתקת, עכשיו כשזה נוגע לך נזכרת?

במשך של עשרים שנה עורכי 'יתד נאמן' רודפים את הגראי"ל שטיינמן לועגים לו, האם מי מהם בא לבקש מחילה?  תלמידיו של ר' שמואל אויערבך היו מבזים מדי שנה את הגראי"ל בכינוסי 'לב לאחים' האם ר' שמואל בא לבקש מחילה? ר' שמואל אויערבך במשך שנים כשהיה בשבת בבני ברק נהג לבקר אצל כל הרבנים ומחרים במופגן את הגראי"ל שטיינמן, האם הוא בא לבקש מחילה? הרב שטיינמן מעולם לא ביקש מחלוקת עמו ועשה הכל להתעלם מהתקפותיו עליו, למרות שהוא שפך את דמו כל כך הרבה פעמים, האם אי פעם שאלת את ר' שמואל אויערבך מדוע אינך מבקש מחילה?

ועל כולם, האם ניסית לברר על מה המחלוקת? אם היית 'יורד לשרשם של דברים' היית קולט ומבין כי מדובר כאן במאבק על ההנהגה, ר' שמואל אויערבך שבור מכך שההנהגה לא עברה אליו לאחר הרב אלישיב הוא היה משוכנע כי הוא המנהיג הבא, וכשהרוב בציבור הליטאי רצה את הרב שטיינמן הוא קרא למלחמה ויורד לחייו של הרב שטיינמן, האם זה אינו מספיק בשביל להבין מה גרר את המחלוקת הזו והיכן הבעיה?

מקוה אני כי הרב נדל אינו עוור או חרש, ובשלש השנים האחרונות שמע וראה מה קורה במוסדות הליטאים, הגיעו מים עד נפש, ישבו יחד ובכל מקום שישבו אלו עם אלו זה נגמר רע, במלחמות פנימיות קשות, הנוער נפגע קשות, מחנכים ילדים לשנאה איומה של רבנים גדולי תורה, אין מנוס אלא חלוקה שכל צד ילמד במוסדות משלו וככה לפחות נרוויח שפחות יריבו וגם זה תיקון גדול. להמשיך ללמוד יחד פירושם של דברים הרס וחורבן החינוך החרדי, האם זה מה שמבקש הרב נדל?

אני המום לאחר דרשה שכזו שהרב נדל יאמר כי אין לו הצעה הוא לא יודע איך פותרים את הבעיה, אז אם אינך יודע לשם מה אתה מדבר על זה? הוא מציע שיבכו, השאלה שאני מציב כאן להרב נדל האם גם בשערי חסד בוכים על המחלוקת או שהם עסוקים בלכתוב פשקווילים יומיומיים נגד הרב שטיינמן כשתוך כדי דבריו של הרב נדל הם הספיקו להפיץ פשקוויל נוסף כי הרב שטיינמן הוא עמלק, האם זה לא מספיק להבין כי אין כל מנוס אלא לומר להם הפרד נא מעלי ולעשות מה שעשה אברהם אבינו עם לוט, אחרת המחלוקת לעולם לא תיפסק

אין דרך של פשרה כל עוד ר' שמואל אויערבך ואנשיו לא מקבלים את הנהגת הרב שטיינמן, אם הם רוצים הנהגה משלהם בבקשה אז שיעשו שבת לעצמם אף אחד לא מפריע להם. היהדות החרדית בנויה מעשרות קהילות כל אחד דומה זו לזו ובכל זאת יש להם מנהיג אחר, כך אצל החסידים וכך היה בכל השנים אצל הליטאים. החזון איש היה מנהיג ורבה של בריסק מנהיג ולכל אחד מהם גישות ודרכים אחרות ולא שמענו את הרב נדל או את אביו זכרונו לברכה זועק לא תתגודדו עליהם. הישיבות הירושלמיות שונות מהישיבות של בני ברק, החינוך של ישיבת חברון לא היה החינוך של ישיבת פונוביז', לסלבודקה דרך משלהם, ואם הרב נדל לא בקי בהם אז שבקשה יילך קודם ללמוד בטרם הוא נואם נאומים כאלו

את הקטרוג עושה הרב נדל ולא אף אחד אחר, מפני שהטענה של 'לשם שמים' לא נוצרה לפני שלש שנים, היא קיימת עשרות שנים, במיוחד מאז הרב שך שקידש מלחמות בקהילות קדושות, וגרר מלחמות עם גדולי ראשי הישיבות והרבנים של הדור האחרון, ואחריו תלמידיו שהמשיכו ופיתחו שנאה ואיבה קשה בין חלקי הציבור, ולא שמענו את הרב נדל זועק על ה'לשם שמים', משום מה זה כלל לא הפריע לו. עתה כש'המידה כנגד מידה' מחזיר לכם בפרצוף מוכח שוב כי יש דין ויש דיין בעולם אז אתה קם וזועק, אז בבקשה תאכל את מה שאתה הרב נדל שותף לבישול הזה, ובטענות תבוא לעצמך בלבד

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.