רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 24 בנובמבר 2015

ציטוטים מתוך מכתב תלונה לנציב קבילות השופטים והדיינים, בעקבות פרסום מכתב הרבנים והדיינים ממוצא מרוקאי המגדיר את הראשון לציון, יצחק יוסף, כ"פוסק הדור"

בעקבות פרסום מכתב הרבנים והדיינים ממוצא מרוקאי המגדיר את הראשון לציון  הרב יצחק יוסף כ"פוסק הדור" להלן ציטוטים מתוך תלונה שתצא לנציב קבילות השופטים והדיינים בעניין זה. 
 
 "עיון קצר ברשימת הרבנים המכתירים את הרשל"צ כ"פוסק הדור" מגלה כי כמעט כל החותמים נושאים בתפקיד רשמי בבית הדין הרבני או ברבנות, במסגרתו הם כפופים במידה רבה לראשון לציון וצריכים את טובתו או טובת משרד הדתות, מה שמגביר את החשש שחתמו בשל הלחץ הסמוי שמופעל עליהם, עבור ביסוס מעמדם או קידומם. 
מצב כזה הגובל ב"טובת הנאה" לכאורה , מצד דיינים , עלול לפגוע  באופן ישיר בתפקודו של בית הדין , ובדיינים ראויים,  שנמנעו מלתמוך ברשל"צ, וקידומם ייעצר, ואינו הולם התנהגות המצופה מדיינים.
בנוסף קיים קושי למי שעומד בראש מערכת בתי הדין הממלכתיים במדינת ישראל, מכהן כאב בית דין ומחויב בין השאר לעקרונות מערכת המשפט הישראלית , להתמודד על התואר "פוסק הדור",  תואר המעמיד את הרב יוסף בעמדה של פוסק אחרון, הנמצא מעבר לכל מחלוקת.  ובפרט כאשר אלו המכתירים אותו , הנם כפופים למרותו ותלויים בו , אם בהיבט של מינויי דיינים, מינויי אבות בתי דין ,וקביעת הרכבים ואם בהיבט של מינויי רבני ערים . 
 מעבר לכך , אני חוששת כי הכתרת הרב יוסף כ"פוסק הדור" בעודו משמש נשיא בתי הדין הרבניים, עלולה להחמיר את הקיפאון המתמשך בפסיקת בתי הדין הרבניים בישראל, ולחסל כל ניצוץ של פריצות דרך, כמו במקרה של העגונה מצפת , פסיקה שלא רק שלא קיבלה את תמיכתו של הרב, אלא שעדיין למרות סופיותה (הגט ניתן) עומדת למבחן בית הדין הגדול לערעורים".  
 
עו"ד בתיה כהנא - דרור
מנהלת ארגון מבוי סתום למען נשים מסורבות גט
054-5665-341

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.