רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 25 בנובמבר 2015

בסוד שיח - וישלח

מאת הרב שאול שיף

ויירא יעקב מאד -  אמר יעקב, כל השנים הוא -עשו- יושב בארץ ישראל,תאמר שהוא בא עלי מכח ישיבת ארץ ישראל [ בראשית רבה פרשתנו ]. ולכאורה הדבר תמוה: יעקב אבינו שהעיד על עצמו  "עם לבן גרתי ותרי"ג מצוות שמרתי" (רש"י) , יחשוש  מפני עשו אחיו רק משום שקיים מצוה אחת בלבד , מצוות ישוב ארץ ישראל? על כורחך אתה אומר, כי מצוה זו של ישיבת ארץ ישראל , גם כאשר גוי , עשו ממש , מקיים אותה, יכולה  להיות שקולה נגד כמה וכמה מצוות שצדיק תמים כמו יעקב מקיים אותן _ ועל אחת כמה וכמה  שישיבת יהודי בארץ ישראל  אפילו הוא מיקל ראש ח"ו במצוות אחרות , חביבה לפני המקום. ולא לחינם אמרו חכמינו [ ילקוט שמעוני , איכה ג' ] אמר הקב"ה , הלוואי והיו בני עמי בארץ ישראל אף על פי שמטמאים אותה.( הרב שמואל מוהליבר זצ"ל / עיטורי תורה‎ )
והיה המחנה הנשאר לפליטה : בשנת תרצ"ג כשעלה היטלר ימ"ש לשלטון בגרמניה, שאל אחד מראשי הישיבות  בראדין את מרן  החפץ חיים, מה יהיה גורלם של אחינו,אחרי שהרשע הצורר הכריז על מטרתו להכחיד את שם ישראל ח"ו? ענה לו החפץ חיים : זה לא יעלה בידו. מעולם לא הצליח מי שהוא לכלות את עמנו בארצות פזורינו. ומפורש נאמר : "אם יבוא עשו אל המחנה האחת והכהו  והיה המחנה הנשאר לפליטה". הבין השואל, כי הסכנה קרובה והוסיף לשאול לתומו, אם ח"ו יעלה בידי הצורר להשמיד חלק מהיהודים, מי יהיה , איפוא,המחנה הנשאר לפליטה? על זה ענהו: גם זה מפורש בדברי הנביאים [ עובדיה א' , יז ] ובהר ציון  תהיה פליטה והיה קודש.הרב השואל יצא מאת החפץ חיים כולו רועד ונסער  על חורבן יהדות אירופה , ולבו היה נכון ובטוח כי ארצנו הקדושה תינצל. [ חפץ חיים על התורה
בדידי הווה הסיפור הזה : עם חידוש היחסים עם בריה"מ, זמן רב לאחר מלחמת ששת הימים, נשלח מטעמה ארצה, בשלב ראשון, "מיופה כוח" . שמו היה ולדימיר פבלוב. איש ק.ג.ב. מהרמות הגבוהות בארגון. הוא כיהן ככזה ברוב מדינות ערב. ידע ערבית, עברית וכו' .הייתי ידידו ונפגשנו לעתים קרובות, ולעתים אף סעד בשבתות  על שולחננו, לא לפני שהביא עמו בקבוק וודקה מעולה.וכך סיפר לנו באחת השבתות : כשהחלו החטיפות בלבנון מצד גורמים שיעים , חטפו גם אותי. שאלתי אותם : אני הרי רוסי , בצד שלכם, מה אתם חוטפים אותי? ואכן, כעבור כמה ימים שיחררו אותי. לא עברו אלא כמה שבועות ושוב חטפו אותי . חזרתי על אותו פזמון וכעבור כמה שעות שוחררתי. משנחטפתי בפעם השלישית , הגיע ללבנון צוות מקצועי של הק.ג.ב. הצוות בדק ובחן מי עומד בראש המנהיגות הרוחנית של השיעים , ומי סגנו. כעבור כמה ימים מצא המנהיג הרוחני העליון של השיעים על המרבד שבפתח ביתו את ראשו הערוף של סגנו. "מאז כבר לא נחטפתי וכולם דיברו אלי בנימוס..." כמעט כתבתי יחי ולדימיר פוטין, שהיה אז מראשי הק.ג.ב.
שבת שלום ומבורך ויהי רצון שלא נוסיף לדאבה עוד ו-י"ט כסלו יקרין  מעוצמתו הרוחנית לזירוז הגאולה השלימה והאמיתית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.