רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 11 בפברואר 2016

תגובת הרב אמסלם על דברי הרב מאזוז על הכוללים ועל המחיר שהורי בנות משלמים

מאת הרב חיים אמסלם

אני אומר את זה כבר שנים הכולל הוא בית הכשרה לרבנים דיינים מורי הוראה מורים ושאר כלי קודש, הוא לא צריך להיות יעד ומטרה בפני עצמה, כך היה מאז ומעולם אצל הספרדים, ״חברת הלומדים״ במתכונתה הנוכחית הוא המצאה חדשית יחסית, שאומצה בתחילה על ידי עולם התורה החרדי, והונחל אצל הליטאיות הספרדית מבית ש״ס.
את השקפתי בעניין זה ינקתי ממורי רבי הגאון האמיתי הרב מאיר מאזוז ראש ישיבת כסא רחמים, שהוא ממשיכם של גאוני וחכמי ג׳רבא ויהדות צפון אפריקה, את זה שמעתי ממנו בווריאציות שונות עשרות ואולי מאות פעמים, אולם כשאמרתי זאת לפני כמה שנים אז ש״ס וחבורתה יצאה נגדי בשצף קצף הם ומועצת חכמיהם המשוכנזים והמנסים להידמות לליטאים בכל נפשם, הם ניסו לשים אותי בפינת מתנגדי לימוד התורה חלילה, כשאמרתי שיש צורך להכין אמצעי לפרנס משפחה ולא לחיות חיי עוני ודלות זה היה כבר יותר מדי.
אך טחו עיניהם מראות מהשכיל לבותם? שזו בדיוק דרך התורה, כי ״כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון״ וכבר חז״ל למדונו בתלמוד ״חייב אדם ללמד את בנו אומנות״ אז מה רבני דורינו חכמים ומבינים יותר מבעלי התלמוד?
היום רבי הרב מאזוז אמר בדיוק את הדברים, ברור שהוא שנמצא בלב המאפליה של בני ברק , גם ככה הם מנסים לבלעו חינם, והוא זהיר יותר ממני, אך דבריו עדיין מאוד ברורים הנה הם לפניכם...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.