רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 12 בפברואר 2016

הלם וזעזוע במירון - דרעי הכריז מלחמה בברסלב הנהלת המקומות הקדושים ציוותה להסיר את כל שלטי ברסלב

מאת ברסלבר

זעזוע ושאט נפש – היום (חמישי) עובדי התחזוקה בציון הרשב"י במירון החלו בהסרת השלטים המיתולוגיים עם התפילות של מוהרנ"ת ו'התיקון הכללי' שהיו תלויים במתחם ציון הרשב"י קרוב ל-40 שנה, העובדים טוענים כי את ההוראה להסיר את השלטים קיבלו מ'וועדת החמישה' בראשותו של רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ.
אנשי מירון חסידי ברסלב אשר נכחו במקום בעת הסרת השלטים ממתחם הציון, מספרים ל'אומן שלום' כי הם מזועזעים מהסרת השלטים המיתולוגיים הקיימים בציון הרשב"י זה קרוב ל – 40 שנה, לטענתם, העובדים הסירו את השלטים בברוטליות ללא שום הצדקה ומתן הסבר למעשיהם.
הנוכחים בציון מנעו מהעובדים להסיר את השלט הגדול הקבוע בעומק הקיר שנתלה לפני 40 שנה ע"י זקני אנשי שלומינו, בשלט נכתב מעלתו וגדולתו של הרשב"י מההקדמה לספר הק' 'ליקוטי מוהר"ן' מתורתו של רבי נחמן מברסלב זיע"א.
אחד העובדים סיפר לחסידי ברסלב ששהו בציון בזמן המעשה, כי ניתנה לטענתם הוראה מגבוה להסיר ממתחם הציון בעתיד הקרוב כל סממן המזוהה עם חסידות ברסלב, הכולל את ארון הספרים המכיל את כל ספרי ברסלב ומשמש את המתפללים והמבקרים במקום.
חסידי ברסלב המומים ומזועזעים ממעשה הביזיון הנוראי ורואים בזאת התגרות ממשית בחסידי ברסלב ובספריו הקדושים של רבי נחמן מברסלב זיע"א, חסידי ברסלב בארץ ובעולם מבקשים מכל אחד שהעניין נוגע לליבו, שימחה ויפעל בכל האמצעיים העומדים לרשותו בכדי למנוע את המשך ההתגרות.
ממערכת אתר 'אומן שלום' פנו ללשכתו של הרב שמואל רבינוביץ בכדי לקבל את תגובתו בעניין, הרב שמואל רבינוביץ' מגיב לטענות ואומר: "צובעים את האתר ומשום כך הורידו את השלטים. החזרת השלטים תיעשה לאחר דיון ב'וועדת החמישה' שיבחנו כל שלט ושייכותו לאתר הק' ".
הקשר האדוק של השלטים ושייכותם לאתרא קדישא מירון
ידועה ומפורסמת הערגה וההשתוקקות המופלאה ורבת ההוד של אותם זקני אנשי שלומנו האמתיים אל המקום הקדוש הזה, בו הללו מצאו את מקומם הטבעי בין כתלי חצר רשב"י והם - הם אשר תלו את השלטים המתנוססים במשך 40 שנה בהוד והדר סמוך לציון הרשב"י במירון.
היתה זו אכסניה מתבקשת עבור כל ברסלבר חסיד באותם ימים. גם בזמנים בהם מכוניות משא היו נחלתם של מאושרים בודדים, לא נמנעו בעלי כיסופין שבאנשי שלומנו מלבוא ולחסות בצילו של ה"עיר וקדיש" שבמרומי הגליל העליון. כשהם רכובים על חמורים ואפילו בהליכה רגלית היו עולים הרים ויורדים בקעות, בעוד בדרכים שורצות חיות טרף למיניהם, ואף חיות המהלכות על שניים...
באותם ימים היה האזור כולו ריק ושומם, ומלבד כפר קטן ובו מתי מעט ישמעאלים עניים ודלים אשר השתכנו להם בסמוך לחצרות הקודש לא נראתה אף נפש חיה. אותה חבורה מופלאה שהתקשרותה לציון התנא הקדוש רשב"י עוררה השתאות והפליאה את כל רואיה, הלא המה זקני חסידי ברסלב ר' הירש לייב ליפל, ר' שמואל שפירא ואחיו ר' אריה לייב, ר' אברהם יעקב גולדרייך, ר' וולוול חשין ור' מרדכי אלעזר רובינשטיין, הם נמנו על הראשונים שעשו דרכם למירון לאחר שיחרורה בשנת תש"ט, ואף נחלו את החדרים והמבואות שעל הבנין הגדול שמעל חצר הרשב"י.
תקופות ארוכות שהו במחיצת התנא האלוקי כשהם פרושים מהבלי האי עלמא ועוסקים בעבודת בוראם בקדושה ובטהרה. בהגיע עת חצות לילה ראש אשמורות, היו מקיצים איש את רעהו, ועורכים תיקון חצות בלב נשבר ובכיסופין וגעגועים להשי"ת ולצדיקיו האמיתיים. כשמיד לאחר מכן הם מתפזרים ברחבי השדות, מי בעמק ומי בהר, וזעקותיהם המהדהדות מתמזגות זו בזו יחד עם יללות התנים שברקע, כחיות הנוהמות ביער...
קשר מפליא זה אל ציונו של ה"עיר וקדיש" לא פסק, ואף ממשיך ביתר שאת ועוז כאשר אנשיו של ה"בעל תפילה" הקדוש והנורא, רבינו הקדוש, שהבטיח כי לא יכבה נרו לעולם ועד הולכים לאורו הגדול של בחיר הצדיקים, ובכיסופים וגעגועים עצומים ונפלאים אל ה' ואל משיחו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.